piątek, 14 maja 2021

Tydzień Bibliotek – Wola Wapowska

Podczas obchodów Tygodnia Bibliotek pod hasłem „Znajdziesz mnie w bibliotece” bibliotekarka z Woli Wapowskiej spotkała się z uczniami miejscowej szkoły.
W poniedziałek 10 maja bibliotekarka odwiedziła uczniów klasy I, a temat zajęć brzmiał Od złości do radości. Dzieci wysłuchały dwóch opowiadań Nawet nie wiesz jak bardzo Cię Kocham oraz Edward i jego wielkie odkrycie. Po zapoznaniu się z treścią utworów dzieci zagrały w grę „Zgadnij moją emocję”, a następnie wykonały buźki wyrażające ich własne emocje. Na koniec spotkania uczniowie otrzymali zakładki do książek oraz stanęli do wspólnego zdjęcia.
Kolejnego dnia bibliotekarka odwiedziła dzieci z oddziału przedszkolnego. Podczas spotkania pod hasłem Moje uczucia i emocje, dzieci wysłuchały książki 7 uczuć małej Zosi. Następnie odbyła  się dyskusja o tym, że wszystkie uczucia są ważne, jednak należy sobie z nimi radzić, aby były pomocne i nie przeszkadzały nam w codziennym życiu. Dzieci bardzo chętnie rozmawiały o swoich ostatnich przeżyciach i wywołanych w związku z tym emocjach. Na zakończenie spotkania wszyscy otrzymali zakładki do książek.
W środę 12 maja bibliotekarka odwiedziła uczniów klasy II. Spotkanie upłynęło na czytaniu książek Przestańcie się kłócić! oraz Albercie ty złodzieju!.  Następnie rozmawialiśmy o tym, które emocje uczniowie zaobserwowali u siebie. Nie zabrakło także gry „Zgadnij moje emocje”, polegającej na tym, że bibliotekarka rzuca kostką, na której ściankach narysowane są twarze wyrażające emocje np. smutek, złość, radość, zdziwienie… – jedno dziecko pokazuje a reszta zgaduje. Na zakończenie spotkania wszyscy uczestnicy otrzymały zakładki do książek oraz uśmiechnięci stanęli do zdjęcia.
Dziękuję nauczycielom za pomoc w organizacji zajęć i możliwości spotkania z małymi czytelnikami pomimo pandemii.

Brak komentarzy: